نكاتي درباره نحوه نگهداري سازدهني

سازدهني،آموزش سازدهني،دانلود فيلم آموزش سازدهني، نوازندگي سازدهني

نكاتي درباره نحوه نگهداري سازدهني

نكاتي درباره نحوه نگهداري سازدهني
هنگام خوردن مواد غذايي و آدامس ساز نزنيد و هرگز پس از خوردن غذا، قبل از اينكه دهانتان را بشوييد، به سراغ سازدهني نرويد. با اين كار، مطمئناً سازتان را نابود خواهيد كرد. گفته مي‌شود موقعي كه هوا را به درون مي‌كشيد هيچ خطري براي مسدود شدنِ راه زبانه‌ها وجود ندارد.

قبل از شروع نوازندگي در صورت لزوم دهان خود را آبكشي نماييد .

قبل و در هنگام نوازندگي از نوشيدن مايعات چسبنده و شيرين پرهيز نماييد .

مراقب باشيد آب دهان شما بيش از اندازه وارد ساز نشود .
همواره پس از نوازندگي ساز خود را با تكاندن به كف دست تمييز نماييد. بدين صورت كه با پشت دست، چند ضربه‌ي آهسته به ساز بزنيد. بهتر است به دهانه‌ي آموزش سازدهني يعني حالتي كه سوراخ‌ها در جلو و صفحه زبانه‌ها در عقب مي‌باشد، ضربه بزنيد.
پيشنهاد ما اين است كه به هر دو لبه‌ي ساز چند ضربه آرام بزنيد، چون اگر شي در داخل آن گير كرده باشد، با اين كار شانس بهتري براي بيرون آوردن آن داريد. اگر جسمي به سختي درون ساز گير كرده بود نگران نشويد، چند ضربه‌ي محكم با پشت دست به ساز بزنيد؛ با اين عمل آسيبي به ساز نمي‌رسد. ساز خود را تمييز كرده و سپس چند دقيقه آنرا به صورت وارو نگه داريد و سپس در جعبه قرار داده و درب آنرا ببنديد ، گرد و خاك بزرگترين دشمن ساز شما مي باشد . كنترل شده دمش و مكش نماييد ، فشار زياد ممكن است روي تيغه هاي ساز شما اثر مخرب داشته باشد . هر موقع كه كارتان با ساز تمام شد، آنرا در جعبه‌اش قرار دهيد. در موقعي كه مي‌خواهيد آنرا در جيبتان به اطراف حمل كنيد نيز آن را در جعبه قرار دهيد. گرد و غبار، يكي از بزرگترين دشمنان سازدهني‌ است. اگر شما ساز را تميز نگهداريد، ساز صداي بهتر و عمر طولاني‌تر خواهد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.